THE CREATION
The Violette Volynka Eau de Toilette from the Hermessence collection is an elegant, unexpected encounter: between masculine and feminine, between two unique materials which mirror each other like two alter egos. “I opted for Volynka leather top notes. Its scent is so strong that I wanted to pull it in the opposite direction by pairing it with a delicate flower: violets.” Christine Nagel, Hermès perfumer.
OLFACTORY NOTES
A blend of intensity and sweetness, the Violette Volynka Eau de Toilette promises a perfect balance between the strength of character of Volynka leather and the subtle, powdery notes of violet.
THE OBJECT
The Violette Volynka Eau de Toilette bottle is pulled into the spotlight by the radiant, powerful purple of its leather cap and bottle.
THE ETHICS
The Violette Volynka Eau de Toilette refill allows you to refill the 200 ml bottle once it’s empty. An ethical gesture which is tied up with an object that is made to last.
THE HERMÈS DETAIL
Boasting a striated grain, brown-red shade and burnt wood scent, Volynka leather tells the story of vegetable tanning. Incredibly durable, it perpetuates age-old techniques: the grinding of oak bark or soaking in birch bark solutions. Forgotten for many years, this know-how was revitalized in 2017 thanks to the talent of Hermès artisans and hides found in the hold of a shipwreck.
Hermès هو اسم أحد أرقي دور الأزياء العالمية، لكنه أولاً وقبل كل شيء اسم عائلة وضعت نصب عينها، جيلًا بعد جيل، هدفًا واحدًا وهو أن تخلد قصة شركة باريسية اعتمدت منذ تأسيسها عام 1937 على مبادئ تحري البراعة والجودة ومراعاة التقاليد والحرص على الابتكار. وبوصفها دار أزياء عائلية مستقلة، تميزت Hermès في ابتكار وإنتاج وبيع مقتنيات جميلة ومفيدة ومستدامة. واليوم امتدت إبداعات Hermès لتغطي ست عشرة مهنة متنوعة. ولكن يبقى العامل المشترك في جميع ابتكارات Hermès هو أنها تعكس مبادئها المتمثلة في تحري أعلى المعايير مع الحفاظ على والأصالة والأناقة والرصانة والخيال والجرأة.
تسوق هيرميس